EVENTS

Mozambique Workshop on Infrastructure and PPPs 2012

Date:
Friday, 7th December 2012

The IGC Mozambique Infrastructure and the Construction Industry Workshop was held in cooperation with the Mozambican Ministry of Public Works and Housing (MOPH) in Maputo on December 7th, 2012. The event served as the public introduction of a growing relationship between the IGC and the MOPH. Over 80 representatives of Government, international organizations, academic institutions, and civil society were present and actively participated in presentations and discussions on the issue.

The workshop was opened by Dr. Claudio Frischtak, IGC Mozambique Country Director, and Dr. Jaime Matsinhe, National Director for Construction Materials, and the key-note address was delivered by His Excellency Francisco Pereira, Vice-Minister of Public Works and Housing.

Four presentations were given throughout the event, followed by a Q&A session and a lunch. The workshop agenda can be found below, as well as presentations from:

Dr. Vasco Nhabinde (UEM)

Dr. Constantino Marrengula (UEM)

Dr. Rogério Quintella (UFB)

Some attachments are in Portuguese.


O Workshop de Infraestrutura e a Indústria de Construção do IGC foi estruturado em cooperação com o Ministério de Obras Públicas e Habitação (MOPH) em Maputo, Moçambique no dia 7 de dezembro de 2012. O evento contou com a participação de mais de 80 representantes do Governo, organizações internacionais, instituições acadêmicas, e a sociedade civil, em uma agenda repleta de apresentações e sessões de discussão.

O Workshop foi aberto pelo Dr. Claudio Frischtak, Country Diretor do IGC Moçambique, e Dr. Jaime Matsinhe, Diretor Nacional de Materiais de Construção, e o keynote de abertura foi apresentado pela Vossa Excelência Francisco Pereira, Vice-Ministro de Obras Públicas e Habitação. Os pontos principais do keynote incluíram o reconhecimento que desenvolvimento e crescimento inclusivo na indústria de construção, especificamente capacitando empresas locais de materiais de construção, são fundamentais para o progresso do país. O Vice-Ministro também indicou que o MOPH espera colaborar com o IGC na determinação de uma estratégia de desenvolvimento para a indústria de construção e de materiais de construção.

Quatro apresentações foram feitas no evento, seguidas por uma sessão de Q&A e um almoço. A agenda do workshop pode ser encontrada abaixo, assim como as apresentações de:

Dr. Vasco Nhabinde (UEM): Parcerias Público-Privadas em Moçambique

Dr. Constantino Marrengula (UEM): Os Desafios e Processos do Sector da Construção em Moçambique

Dr. Rogério Quintella (UFB): Política e Estratégia para a Indústria de Construção e Materiais de Construção